Jak zhubnout? Zkuste to podle typu své postavy

Určitě jste už slyšela o tom, že podle toho kde se na těle ukládá tuk, určujeme dva typy postavy – jablko a hruška. Nemyslete si, že je taková typologie k ničemu, protože podle určení typu postavy můžete velice snadno zhubnout. Stačí, když si přečtete náš článek a dozvíte se, jak při hubnutí postupovat.

Hruška nebo jablko?

Jsem jablko nebo hruška?

  • Pokud křivky vašeho těla připomínají známou Věštonickou venuši a tuk se vám nejvíce hromadí v oblasti stehen, zadečku a boků, jste typická hruška. Dalším znakem tohoto typu postavy je, že pokud začnete hubnout, ze všeho nejdříve se vám shozená kila začnou projevovat na břišních partiích, přitom právě tam potřebujete hubnout ze všeho nejméně.
  • Jestliže máte tukový polštář na břiše, zatímco nohy máte relativně štíhlé, váš typ postavy je jablko. Tomuto typu hrozí riziko vzniku srdečních chorob, protože se u této postavy často objevuje i viscerální tuk, který obklopuje vnitřní orgány.

 

Jak bojovat?

Ženy s typem postavy hruška rozhodně nemají snadnou cestu. Tukové zásoby v oblasti boků a hýždí podle mnoha teorií totiž slouží jako rezervní zásobárna energie, a proto hubnutí těchto partií není vůbec snadné. Nejčastějším problémem je, že ženy tohoto typu cvičí jen na své problémové partie v domnění, že tukové zásoby zmizí.

U typu hruška se ale v dolních částech těla velmi snadno tvoří nejen tuk ale i svaly, a tak se ženy touto metodou hubnutí své robustní postavy nezbaví. Je třeba zapojit do cvičení a posilování celé tělo. Velice vhodná je jízda na kole a běh. Zaměřte se také na symetrii svého těla. Proto v posilovně cvičte i na horní část těla.

Ženy typu jablko s větším tukovým polštářem na břiše mají většinou přetíženou bederní páteř, což je způsobené posunutím těžiště dopředu. Je proto dobré se zaměřit na zpevnění svalů. Zařaďte do svého hubnoucího programu alespoň tři čtyřicetiminutové série aerobního cvičení – běh a plavání.

Ženy tohoto typu také nemají moc výrazný pas. Pro vyrýsování a vytvarování postavy si zajděte na pilates nebo powerjógu.

 

Co jinak hrozí?

„Hrušky“ často trpí celulitidou. Celulitida zhoršuje prokrvení a zadržuje vodu v těle, tím znesnadňuje samotné hubnutí. Mimo to těmto ženám hrozí zvýšené riziko vzniku osteoporózy a křečových žil, což je způsobeno podkožním tukem.

U žen s postavou jablko, jelikož mají více viscerálního tuku, může nastat cukrovka druhého typu nebo dokonce rakovina prsu.

 

Co jíst/nejíst?

Pokud máte postavu typu hrušky, vyhněte se smaženým jídlům, ztužovaným tukům, bílému pečivu a těstovinám. Do svého jídelníčku přidejte více ovoce a zeleniny, zejména brokolice a zelí. Zaměřte se na recepty s kuřecím a rybím masem a v obchodě si kupujte jedině celozrnné pečivo.

Jestliže se vaše postava podobá jablku, omezte sacharidy. Nebo se spíš zaměřte na sacharidy obsahující vlákninu, například obiloviny, celozrnné pečivo a luštěniny. Vláknina totiž pročišťuje střeva a uvolňuje energii, díky tomu se budete cítit lépe. Do svých jídel používejte především řepkový a olivový olej, který urychluje spalování tuků.

 

Jednoduché tipy pro váš jídelníček

„Hruška“

Snídaně (8:00): K snídani si dejte velice chutnou ovesnou kaši s jablky a sklenici kvalitního jablečného džusu. Snídani jezte nejdéle okolo 8:00.

Odpolední svačina (15:30): Během odpolední svačiny si můžete dopřát zeleninu s jogurtovým dipem. 250 g čerstvé zeleniny dle chuti (mrkev, okurka, paprika), 125 g bílého jogurtu 3,5%, česnek, sůl, pepř, bylinky = 154 kcal.

„Jablko“

Snídaně (8:00): K snídani si může dát kelímek jogurtu se lžící 40 g ovesných vloček a jedno jablko.

Dopolední svačina (10:00): Ženy této postavy do svého jídelníčku také mohou zařadit obložený celozrnný chléb. 40 g celozrnného pšenično-žitného chleba, 15 g žervé, 50 g avokáda, 100 g cherry rajčátek, sůl, pepř, petrželka = 240 kcal.

Sdílet:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *