Týdenní dietní manuál aneb 4 týdny ke štíhlé postavě – 1. týden

Chcete zhubnout a být fit? Připravili jsme pro vás ideální plán, díky kterému se vám to konečně podaří. Náš týdenní manuál vás den po dni povede těžkým začátkem v procesu hubnutí až po dobu čtyř týdnů.

První týden

Na začátku je dobré si uvědomit, že hubnutí a změna životního stylu není vůbec snadná věc, obzvlášť pokud předchozí diety a pokusy o hubnutí zkrachovaly. Chce to najít vnitřní sílu a správnou motivaci, jedině tehdy budete slavit úspěch. Změna životního stylu se navíc netýká několika týdnů, ale roků úsilí.

Pokud zhubnete a konečně dosáhnete své vysněné postavy, určitě si jí budete chtít udržet, abyste nemusela za pár týdnů zase znovu hubnout, proto je nutné dodržovat zdravý životní styl po celý život. Nebojte se, neznamená to, že si celý život budete muset odepírat to, co máte ráda.

Kvalitní a pestrá strava je základ.

Kvalitní a pestrá strava je základ.

Zdravý způsob života znamená to, že se budete více hýbat, pravidelně jíst a hlavně dopřávat si kvalitní a pestré jídlo. Tento způsob se vám jistě zalíbí a po čtyřech týdnech vám přijde tak normální, všední, že se ho nebudete chtít vzdát.

Pondělí – první krok pravou nohou!

Zastavte se, sedněte si a uvědomte si, proč chcete vlastně zhubnout. Pokud vaše odpověď zní: „Pro sebe, pro své tělo a lepší pocit“ odpovídáte správně. Jestli však vaše odpověď je: „Abych se vyrovnala svým mladším kolegyním v práci“ nebo „Abych se zalíbila“ je to špatně. Může se to zdát jako dobrá motivace, ale když hubnete pro někoho, nikdy nedocílíte tak skvělé postavy jako kdybyste zhubla pro sebe.

Další důležitou věcí hned na počátku hubnutí je, jak už jsme psali výše, vyrovnat se s tím, že změna životního stylu je věc dlouhodobého charakteru a změny, které je třeba udělat, musí přicházet postupně.

Vyhraďte si v pondělí 1-2 hodiny na to, abyste trochu popřemýšlela nad tím, co vlastně očekáváte a abyste si srovnala priority a cíle. Pokud můžete, sedněte si na tuto dobu někam stranou od rodiny nebo manžela a v klidu nad hrnkem čaje vše promyslete.

Úterý – připravte se

Je těžké zbavit se starých návyků, které vás doprovázely celý život, a právě proto si na své nezkrotné chutě připravte finty! Pokud vás přepadne nezvladatelná chuť na sladké, dopřejte si v dopoledních hodinách místo zákusků sladké ovoce. Když si dáte ovoce dopoledne, vaše tělo přes den zvládne cukr spálit, a tím se nezačne ukládat.

Další problém, který může nastat a vy ho budete muset zvládnout, je večerní přejídání a chuť na jídlo. Tomuto problému můžete předejít vhodnou výživnou odpolední svačinou a včasnou večeří.

A pokud se bojíte návštěv u svých přátel, které vždy připraví něco výtečného, stanovte si předem množství jídla, které hodláte sníst a nenechte se nikým ovlivňovat.

Středa – start a odpočinek

grapefruitRáno po dlouhé noci, tělo potřebuje nastartovat. S tím vám pomůže sklenice vlažné vody se šťávou z grepu nebo s pár kapkami extraktu z grepových jadérek. Doplníte tak potřebné vitamíny, flavonoidy a rychlé cukry. A jestli vám grep nechutná, dejte si kvalitní džus.

Nezapomeňte také chodit včas spát, a jestliže nemůžete usnout, dejte si před spaním šálek neslazeného meduňkového čaje.

Čtvrtek – volný den

Máte pocit, že správné stravování zkrátka nezvládáte? Stanovte si volný den, ve kterém si povolíte takřka všechno. Takový volný den jednou v týdnu z psychologického hlediska opravdu pomáhá. Takový den nemusí striktně připadat právě na čtvrtek, je jen na vás, na který den v týdnu si ho přiřadíte. Myslete ale na to, v který den asi tak nejčastěji chodíte s kamarády na oběd a podobně.

Svůj volný den samozřejmě můžete i přesunout podle toho, jak se vám to hodí, ale moc často to nedělejte. Jednomu volnějšímu dnu v týdnu se nemusíte vůbec bránit, časem vaše tělo těžké, tučné a mastné jídlo přestane vyžadovat, a tak volný den ani potřebovat nebudete.

Každý den si také dejte tabletku probiotik nebo potraviny se zvýšeným obsahem vlákniny.

Pátek – dodržujte pravidelnost

Jíst jídlo pravidelně s časovými odstupy je velice důležité. Jídlo by se nemělo konzumovat dříve než hodinu a půl od předchozího jídla, na druhou stranu další jídlo by se nemělo jíst později než po třech hodinách, protože pak tělo začíná hladovět.

Takže nejdéle do tří hodin od snídaně svačte, pak si přibližně po dvou hodinách dejte oběd, po dalších třech hodinách se znovu nasvačte a za další dvě hodiny večeřte.

Abyste jednotlivé časy dodržovala, klidně si nastavte na mobilu upozornění nebo si nalepte na ledničku barevný lísteček.

Sobota – ideální den pro pohyb

Nezůstávejte doma, kde na vás číhá plná lednice jídla. Jděte se bavit. Ideální jsou procházky. Rychlá chůze nezatíží váš pohybový aparát, nastartuje metabolismus a ještě navíc přijdete na jiné myšlenky.

Svižná chůze se řadí mezi sportovní aktivity, proto se na ní vhodně oblékněte. Žádné speciální vybavení na ní ale nepotřebujete. Můžete jít tak dlouho, jak se vám bude chtít. Je ale všeobecné známo, že zhruba 30 minut tělu trvá, než začne spalovat tuky. Ideální délka procházky je proto okolo 40 minut.

Neděle – sepiš plán!

dieta_planVezměte si tužku a papír a sepište si vaše povinnosti, které musíte v následujícím týdnu udělat. Vypište úplně všechno – úkoly ohledně rodiny i práce, časy kdy budete jíst a také co. Naplánujte si i velký nákup potravin, s kterým samozřejmě souvisí i nákupní seznam.

Díky dobře promyšlenému nákupnímu seznamu nic nezapomenete a budete mít v ledničce dostatek jídla na celý týden. Díky vzniklému soupisu navíc uvidíte, kdy budete mít čas na odpočinek, zábavu a pohyb.

Sdílet:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *