Týdenní dietní manuál aneb 4 týdny ke štíhlé postavě – 4. týden

vaha_zmena

Po lehčím týdnu následuje týden dřiny. V tomto týdnu se budete více věnovat pohybu a cvičení. Po intenzivní sportovní aktivitě se ale následně vždy odměníte, takže se nebojte, motivace je zaručena. Týden uteče jako voda a vy budete mít za sebou měsíc tvrdé práce! Není to krásný pocit?

Pondělí – hýbejte se, ale nezapomeňte po cvičení jíst a pít

Snažíte se méně využívat výtahů, jezdících schodů a více se hýbat. Děláte dobře. Jen nezapomínejte, že každé cvičení má svá pravidla. To znamená, že před každou sportovní aktivitou je třeba se nejdříve rozehřát, abyste tak předešla poškození nebo natažení svalů.cviceni_trener

Nejprve se tedy protáhněte, pak proveďte samotné cvičení a nakonec se nezapomeňte znovu protáhnout. Po sportovním výkonu doplňte potřebné tekutiny. A pokud se hodně potíte, nejsou na škodu ani iontové nápoje, díky kterým získáte ztracené minerály.

Úterý – nechte si poradit

Cítíte se hladová nebo naopak příliš plná? Je možné, že jste svůj jídelníček špatně uspořádala. To se většinou zprvu stává, když si jídelníček vymýšlíte sama. Zkuste zajít za výživovým poradcem. Ten vám na základě vašeho zdravotního stavu a stravovacích návyků sestaví vyvážený jídelníček přesně pro vaše tělo.

Středa – využijte příležitosti

Máte sedavé zaměstnání? Využijte krátkých přestávek nejen k snězení svačiny, ale také k protažení ztuhlého svalstva. Projděte se po kanceláři, obejděte budovu nebo vyšlápněte nějaké to poschodí. Pokud si vaše tělo zvyklo na pohyb, bude ho samo vyžadovat. Pokud ještě ne, snažte se ho podpořit a využít každé příležitosti k tomu, aby se hýbalo.

Čtvrtek – udržujte se v tempu

Už jste slyšela o rychlejším a efektivnějším hubnutí pomocí optimální tepové frekvence? Pokud ne, rádi vám vysvětlíme, co to znamená. Jedná se vlastně o to, že při cvičení kontrolujete svojí tepovou frekvenci pomocí sporttesteru. Díky dodržování optimální tepové frekvence v určitém rozmezí, budete udržovat tělo během sportovní aktivity v tom správném tempu.

Svoji vhodnou tepovou frekvenci si můžete velmi snadno vypočítat tak, že od 220 odečtete svůj věk a výsledné číslo vynásobíte jednou číslem 0,6 a podruhé číslem 0,7. Pokud tedy čtyřicetiletá žena bude udržovat svoji tepovou frekvenci mezi 108 a 126, bude se jí snadněji hubnout.

Pátek – nechcete si udělat bahenní zábalSauna

Pátek je ideální den na to, abyste si po práci zašla do sauny nebo páry. Pokud nejste příznivcem úporného horka, nechte si alespoň udělat bahenní zábal. Bahenní zábaly snižují bolest kloubů a svalů, pomáhají proti celulitidě, urychlují spalování tuků a odstraňují odumřelé buňky pokožky. Po takové báječné proceduře se budete cítit jako znovuzrozená. Je dobré si jednou za čas dopřát něco příjemného, uvolňujícího a uklidňujícího.

Sobota – zavzpomínejte

Už jste ušla dlouhou cestu, bohužel ještě zdaleka nejste v cíli. Pokud vydržíte ještě nějakou dobu, jistě budete sama se sebou spokojená. Zásady zdravé životosprávy vám již přijdou všední a normální. Nedělá vám problém nevrhnout se na tabulku čokolády nebo jiné hříšné pokušení. Víte, že to co děláte je správné a vaše tělo se vám brzy odvděčí.

Zrekapitulujte to, co jste dokázala. Vzpomeňte si na to, co jste zažila a co vás překvapilo. Své vzpomínky můžete najít v deníku. A pokud jste si deníček nezaložila, zapátrejte v mysli. Neváhejte si sepsat nebo v duchu říct, to co byste ještě chtěla dokázat a jaké jsou vaše další cíle.

Neděle – odměňte se

Máte za sebou měsíc nového režimu! Jestliže jste došla až sem a přitom jste ztratila alespoň pět kilo, gratulujeme! Můžete se odměnit za skvěle odvedenou práci. Zajděte na nákupy a vyberte si nové pohodlné tenisky na procházky. Nebo si vyberte kvalitní funkční tričko, co bude odvádět pot. V této chvíli určitě už víte, jaké cvičení je pro vás vhodné.

Pokud však vaše váha neukazuje moc velkou změnu, nebuďte zklamaná. Vaše tělo je vám za odvedenou práci vděčné, i když vám to zatím nedává znát. Vždyť zdravý životní styl není jen o číslu, které ukazuje váha. Vydržte bojovat ještě chvíli. Za čas se vaše tělo naučí zbavovat tukových zásob. Přejeme mnoho úspěchů!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *